donderdag 10 mei 2012

Mijlpalen

Van sommige mijlpalen stel je jezelf voor hoe het zal zijn. Het eerste lachje, het eerste fruithapje, de eerste stapjes... En zo ook de eerste keer omrollen.
In gedachten zou ik elke dag oefenen met Anne-Lynn, het ene beentje over het andere, armpje erbij... En dat onder luide aanmoediging van mama.
Ze zou hierbij steeds een beetje minder hulp nodig hebben en het uiteindelijk voor elkaar krijgen om ook dat laatste stukje, dat stukje waarbij haar armpje in de weg zit, zelfstandig te overbruggen.
Mama zou vol trots en enthousiasme reageren: Jaaaa, goedzo!!! En dochter en mama zouden vervolgens een vreugdedansje doen en dan vol trots papa sms-en.

Nou, niets was minder waar. Alleen het stukje over het sms-en kwam overeen met de werkelijke situatie. Vorige week dinsdag, op haar Halfjaardag, zat ik bij een vriendin. Onze beide dochters lagen op een kleed te spelen en Anne-Lynn had het prima naar de zin.
De mama's hadden de grootste kletspraat, niveau 'Libelle-huisvrouwen-dag' en ik voelde me een echte 'mama'. En opeens... zomaar... onaangekondigd... zonder aanmoediging... zonder oefening... toen opeens gebeurde het!
En als bij een soort anti-climax kon ik nog net denken: 'Wat doet ze nou?!??'

2 opmerkingen:

  1. Lieve Ellen,

    Ik vond het een hele eer dat ze bij ons, samen met mijn dochter voor het eerst omrolde. Super om het te zien. En die mijlpalen blijven bijzonder. Zo gaat Fay van de kruipstand zelf zitten. Zo leuk. Blijf genieten. Ik vond de Libelle-dag ook gezellig...

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik ben wat dat betreft echt een ontaarde moeder, ik weet al die mijlpalen echt niet meer. Ik weet alleen nog wat hij op zijn bijzondere dagen deed (half jaar oud / 1 jr oud), maar je moet mij echt niet vragen wanneer hij voor het eerst rolde, ging staan of zijn eerste woordje zei (of wat dat eerste woordje ook alweer was). Zeker in het begin gaat de ontwikkeling zo ontzettend snel en volgen de mijlpalen elkaar zo snel op dat het bijna normaal wordt. Inderdaad een beetje een anti-climax...

    BeantwoordenVerwijderen